راهکارهایی برای ارتقاء سرعت بارگذاری وب سایت و تأثیر آن بر سئو

شنبه 30 ارديبهشت 1396
1:31
Herbert Bishop




راهکارهای قابل قبولی برای بهبود سرعت بارگذاری وبسایت وجود دارد که هرکدام از آن ها سبب ارتقا فرصت پاسخ دهی سایت به کاربران می گردد . سرعت بار گذاری وب سایت منجر پیروزی وبسایت در جذب کاربر میشود و عموما سایتهایی که دارنده بارگذاری پایینی می‌باشند کاربران زود از آن‌ها خارج میگردند . یکی‌از عوامل رنکینگ موتورهای کاوش سرعت بار گذاری وبسایت است که در صورت بالا بودن سبب درجه بالاتر در موتورهای کاوش می‌شود . همینطور سرعت وب سایت در سئو و بهینه سازی وبسایت تأثیر دارد . سئو موتور کاوشگر گوگل بجهت این‌که سرعت بارگذاری بالایی داراست نسبت به سایر موتورهای جستجوی دیگر دارنده محبوبیت زیادی است . راه‌هایی برای ارتقاء سرعت بار گذاری سایت وجود دارد که ما در‌این مقاله به برخی از آنها اشاره می کنیم .

To speed up the loading site


از سرورهای مجازی و اختصاصی به کارگیری کنید ; انتخاب هاست مطلوب یکی‌از مهمترین گام‌های نخستین شما تحت عنوان وبمستر می باشد . برای ارتقاء سرعت وب سایت از سرور مجازی یا مخصوص به کارگیری فرمایید که در مقایسه با هاست‌های اشتراکی دارنده سرعت بالاتری میباشند . هاست‌های اشتراکی به علت این‌که منابع سی پی و یو و رم سرور بین یکسری وب سایت به اشتراک گذارده می‌شوند دارنده سرعت ذیل و در فیض کندی وب سایت می شوند . هزینه سرورهای مجازی و مخصوص به جهت منحصربه‌فرد بودن و منابع در دسترس نسبت به هاست اشتراکی بالاتر است .
فشرده کردن فایل‌های خروجی سرور ; فشرده سازی تأثیر متعددی در سرعت بار گذاری تارنما دارد . بدین صورت که سرورها خروجی سایت را به صورت فشرده به مرورگرها ارسال می‌نمایند . برای این کار میتوانید با فعال کردن Gzip بر روی وبسایت این کار را انجام دهید که سبب ساز میگردد سایز و هم مدت عصر وصال پاسخ‌های HTTP کاهش یابد . این روش راحت کمک به کاهش وزن صفحه ها تارنما مینماید .
منفعت از کش ; با فعال کردن سیستم کش سایت این قابلیت و امکان بوجود می آید که با مشاهده تارنما بوسیله استفاده کننده نسخه ذخیره ‌شود و در هنگام مراجعه بعدی کاربر به وب سایت این نسخه را می‌تواند فارغ از بارگذاری دوباره تارنما مشاهده نماید و بدین ترتیب استعمال سایت از منابع سی پی یو و سرور کاهش پیدا کرده و باعث به افزایش سرعت وبسایت میگردد .
با صرفه سازی تصاویر ; در‌صورتی‌که تصاویری را که در سایت خود میگذارید با برنامه‌هایی مثل فتوشاپ حجم و میزان آن را کاهش دهید و نیز خوبتر است پسوند تصاویر JPG باشد زمان زمان بار گذاری صفحه ها فراوان کاهش یافته و در نتیجه سرعت بار گذاری تارنما تا دو برابر ارتقاء می یابد . این قلیل کردن حجم تصاویر امداد متعددی به کاربران با سرعت پایین وب می نماید .
ابزارهای سنجش سرعت سایت ; برای باصرفه سازی عوامل مربوط به سرعت بار گذاری وب سایت از ابزارهای آنلاین معروفی مانند GTMetrix , Google PageSpeed Insights و Pingdom کمک بگیرید .
گرافیک تارنما ; تولید طرح‌های گرافیکی خلاقانه در طراحی وب سایت سبب به زیبایی وب سایت خواهد شد . ولی برای این‌که سرعت لود تارنما شما کاهش نیابد بایستی از قالب‌های گرافیکی با المان های گرافیکی نادر یا متوسط مصرف شود تا زمانه متعددی برای لود شدن این قالب‌ها هدر نرود .
محدود کردن تعداد مطالب ; برای آنکه کاغذ کلیدی وبسایت نا مرتب نشود خوبتر است تعداد مشخصی مطالب برای مثال لابه لا 4 تا 8 مقاله اکران داده شود .
به کارگیری از تبلیغات در وبسایت ; در صورتی می‌خواهید از تبلیغات برای کسب درآمد از وبسایت به کار گیری کنید بهتر است تعداد آنها معدود و همچنین تصاویر چشمک زن نباشند , به این برهان که هم ظاهری خوشایند برای استفاده کننده ندارد و نیز باعث کاهش سرعت بار گذاری وبسایت خواهد شد . براین اساس باید بدین نکته دقت کنیم که قرار دادن تبلیغات در وب سایت یک کدام از عوامل کاهش سرعت لود تارنما به حساب میآید .
بالا بردن تراز ایمنی سایت ; ایمن سازی تارنما هم سبب ساز ضمانت کارایی وب سایت و نیز بر روی سرعت بارگذاری وبسایت تأثیر زیادی داراست . همچنین ابزارهای مخرب نمی‌توانند به سایت شما دستیابی یابند .
کاهش اتصالات به پایگاه داده : هر چقدر ترازو اتصالات صفحه ها متفاوت تارنما به پایگاه داده بخش اعظم باشد , منابع بیشتری از سرور شما مصرف میشود و در حالتی که که سرور میزبان وبسایت توان کافی را برای پردازش اطلاعات فوق نداشته باشد , این مسئله منجر کندی سایت خواهد شد . طرز های مختلفی برای با صرفه سازی پرس و جوهای سمت پایگاه داده هست که از جمله آن‌ها قادر است به ایندکس گذاری جداول , با صرفه سازی پرس و جوها , استفاده از سیستم کش در جهت مقر داده و . . . اشاره نمود . بهینه سازی سرعت در بخش مقر داده مرتبط با گروه فنی و برنامه نویسی وبسایت است و بهتر است که مجموعه برنامه نویسی شما داده ها کافی دراین باره را داشته باشد .

نکات دیگری نیز در بهبود سرعت بار گذاری صفحات اینترنتی موثر میباشند


برچسب ها: سئو , خرید بک لینک ,
[ بازدید : 100 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به سئو وردپرس است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]